Nov 14, 2009

Magdalena Kozena - French Arias





Because of my mind-blowing experience with Gounod and Minkowski in Paris, I purchased Magdalena Kozena's French Arias, with Marc Minkowski conducting the Mahler Chamber Orchestra (2003).

It turns out to be a dreamy and delightful immersion into XIXth century French music.


1. Le Domino noir, " Flamme vengeresse ", Auber
2. Cinq Mars, " Nuit resplendissante ", Gounod
3. Roméo et Juliette, "Depuis hier je cherche en vain mon maître ", Gounod
4. Cléopatre, " J'ai versé le poison ", Massenet
5. Don Carlos, " Sous ces bois au feuillage immense ", Verdi
6. Don Carlos, " Au palais des fées ", Verdi
7. La Damnation de Faust, " Autrefois un roi de Thulé ", Berlioz
8. L'Heure Espagnole, " Oh! La Pitoyable Aventure! ", Ravel
9. Don Quichotte, " Lorsque le temps d'amour a fui ", Massenet
10. Mignon, " Connais-tu le pays? ", Thomas
11. La Dame blanche, " Chut! Chut! écoutons ", Boieldieu
12. Sapho, " O ma lyre immortelle ", Gounod
13. Les Contes d'Hoffmann, " Voyez - la sous son éventail ", Offenbach
14. Cendrillon, " Ah! que mes soeurs sont heureuses ", Massenet
15. Carmen, " Les tringles des sistres tintaient ", Bizet


YouTube extracts (audio only):

- " Nuit resplendissante ", Cinq-Mars, Charles Gounod
- " O ma lyre immortelle ", Sapho, Charles Gounod
- " Les tringles des sistres tintaient ", Carmen, Georges Bizet

No comments: