Interesting article in Le Monde today about the creation of a new opera, "Avec Philippe Boesmans, dans les secrets d'un opéra nouveau".
According to Gérard Mortier, the most paid composer these days is Philip Glass (no surprise there), whose salary could compare to the one Laurent Pelly received for his Fille du Régiment, "Le mieux payé aujourd'hui est Philip Glass qui reçoit à peu près ce qui est versé à un metteur en scène connu pour un opéra coproduit par trois maisons. Au prorata du temps passé, un compositeur reste donc beaucoup plus mal payé qu'un chef d'orchestre ou un metteur en scène...".
Another interesting fact is that 70-year period after a composer's death where you are required to pay royalties to his heirs, meaning for instance playing any Richard Strauss' opera (he died in 1949) costs as much as any performance of Glass or any other composer still alive.
According to Gérard Mortier, the most paid composer these days is Philip Glass (no surprise there), whose salary could compare to the one Laurent Pelly received for his Fille du Régiment, "Le mieux payé aujourd'hui est Philip Glass qui reçoit à peu près ce qui est versé à un metteur en scène connu pour un opéra coproduit par trois maisons. Au prorata du temps passé, un compositeur reste donc beaucoup plus mal payé qu'un chef d'orchestre ou un metteur en scène...".
Another interesting fact is that 70-year period after a composer's death where you are required to pay royalties to his heirs, meaning for instance playing any Richard Strauss' opera (he died in 1949) costs as much as any performance of Glass or any other composer still alive.
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